Zsaruhorgászok: évértékelő

Újabb horgászverseny-idény ért véget. Eredmények, érdekességek a Pentele Police idei szerepelésével kapcsolatban – nem csak vízvallatóknak!

Bár még nincs vége az évnek, egyre kevesebb horgászásra alkalmas nap következik. A halak is úgy gondolták, hogy hamar tél lesz, mert már elhúzódtak a telelő helyekre pihenni. A horgász is kezdi összesíteni a fogási naplót: miből, mennyit fogott. Ahogy belelapoz, emlékek, események jutnak eszébe egy-egy bejegyzés kapcsán.

A Pentele Police Fishing Team tagjai is számvetésre gyűltek össze október 12-én, ezen napsütéses, vidám napon. A Venyimi-tavon, ahol év közben sokat gyakoroltunk, a reggeli köd hamar felszállt, és a horgászatot megkezdve adomáztunk, az év eseményeit vettük számba. A horgászat maga nem is volt lényeg. Körbenéztem a csapat tagjain: Szabó Attila, Körmendi János, Nagy József, Meller Árpád, dr. Fekete Zsolt és jómagam, aktív, vagy nyugdíjas rendőrök, akik a Dunaújvárosi Rendőrkapitányságot, ezáltal a várost is képviseltük a Mosella-HO.KED.LI versenyein. A tizenegy verseny mindegyikén indultunk, sőt – a nyitó versenyt mi magunk rendeztük áprilisban.

Több versenyen elszálltunk – rossz fogás, rossz eredmény -, de más viadalokon nyertünk vagy a dobogóra állhattunk. Az éves összesítésben holtversenyben a 3. lett a csapat. Ez igen jó eredmény, pláne ha figyelembe vesszük, hogy több mint negyven ellenfelünk volt az év során.

Büszkék vagyunk az elért eredményre, a sok új barátunkra, a megszerzett ismereteinkre. Új horgászmódszereket tanultunk, Magyarország szép tájait, vizeit ismerhettük meg – ha a kezünket a szívünkre tesszük, éppen erről szól a HO.KED.LI.

A szép vizekről jut eszembe a Venyimi-tó, a csapat edző-, gyakorlóhelye, a számvetésünk színhelye. Ez is egyre szebb, mondhatnám otthonosabb lesz, köszönhetően a tógazda áldásos tevékenységének. Meg is kérdeztem Molnár Tamást, hogy mi a titka annak, egyre kedveltebb horgászhellyé válik ez a tórendszer? Tamás elmondta, hogy ő akkor elégedett, ha a horgász nem marad hal nélkül, és ezért meg is tett mindent. Telepített, fejlesztett, szépített. 5 alkalommal is volt telepítés mintegy 18 mázsa ponttyal, compóval, amurral.

Ez is a számvetés része: idén már háromezernél többen váltottak napijegyet a tóra. Közel húsz mázsa "zsákmányt" vittek el a horgászok, de a fogás ennél is több volt, hiszen -velem együtt – sokan visszaengedik a halat. A tó ebben a verőfényes időben gyönyörű. Gondozott a környéke – új padok, szemetesek lettek felállítva, egy grillező helyet is kialakítottak –, mindent a vendégért.

A nap melege már gyengült, amikor búcsút vettünk a házigazdánktól. Talán lesz még egy-két ajándék nap az ősz folyamán – amikor kiülhetek a partra; csak úgy.

Tomkovics László

Az írás a Dumaújváros Kapásjelző blogján.